1965 metais pasirodė pirmosios gamyklinės riedlentės. Jos priminė paspirtukus su senovinių riedučių ratukais. Riedlentės buvo tik nekaltas banglentininkų bandymas pajusti panašias emocijas tomis dienomis, kuomet bangų jūroje nė su žiburiu nesimatydavo. Būtent ryšys tarp riedlenčių ir banglenčių padėjo sukurti riedlenčių stilius, madą ir kultūrą.
Ilgą laiką tai buvo kaip cirko parodija – neįprasta akrobatika. Dabar riedlentės – ekstremali sporto šaka, kuria užsiima dauguma įvairaus amžiaus entuziastų. Riedlentės prisidėjo prie miesto kultūros bei gatvės stiliaus atsiradimo.
Gamintos iš mažų lentų, dabar riedlentės tapo didelėmis, lenktais galais, suklijuotomis iš septynių, kartais ir daugiau sluoksnių, su tvirtomis ašimis ir gerai riedančiais ratais. Riedlentę sudaro trys pagrindinės dalys: ašys, lenta ir ratai. Visi šie elementai yra svarbūs ir visai nesvarbu, kas ja važinės: vaikas, suaugęs, profesionalas ar pradedantysis.
Lenta yra svarbiausias elementas, todėl į ją turi būti kreipiamas ypatingas dėmesys. Kai kurios lentos iš apačios papildomai klijuojamos plastiku, kuris reikalingas važiuojant turėklais. Pradedantiesiems tokia riedlentė – ne pats geriausias pasirinkimas, kadangi ji bus per daug sunki. Lentos gaminamos įvairių formų, tačiau vidutiniai išmatavimai maždaug vienodi: 80 cm ilgio ir 19 cm pločio. Ant plačių lentų lengviau nusileisti po šuolio, o ant siauresnių – lengviau atlikti triukus. Lentos išlenkimų konfigūracija palengvina triukų atlikimą.
Lentos apačioje tvirtinamos ašys, kurios neturi kyšoti iš už riedlentės kraštų. Apačioje įtaisyti amortizatoriai suteikia riedlentei paslankumo. Derėtų rinktis lentą su guminiais amortizatoriais, kadangi analogiški plastikiniai dažnai trūkinėja ir tarnauja kur kas trumpiau.
Ant ašių tvirtinami ratai, išsiskiriantys dydžiu ir kietumu: kietesni ratai lėčiau susidėvi, važiuojant su jais lengviau palaikyti pastovų greitį, mažesnė vibracija palengvina riedlentės valdymą. Minkštesni ratai labiau tinkami važinėjimui rampomis, o kietesni puikiai tinka asfalto dangai.
Parašykite komentarą