Išmečiau į konteinerį arba palikau autoservise. Tai du tipiški automobilių savininkų atsakymai į klausimą kur padėjote naudotas padangas. Daugiau vartotojams neįdomu kur keliauja ir kas atsitinka padangoms. Iš tikro tai yra gana didelių gabaritų ir kenksmingos gamtai šiukšlės. Kasment sunaudojama ir išmetama milijonai padangų o kadangi jos yra nesuyrančios reiškia kažkas turi perdirbti. Guminės trinkelės, aikštelių danga tai tik keletas gerų pavyzdžių į ką gali pavirsti naudota guma kai atgimsta naujam gyvenimui.
Visų pirma vasarinės padangos ir žieminės yra susmulkinamos į mažus gabalėlius ir sumalamos gaunant gumos granules. Tai galima atlikti įprastais įrengimais arba medžiagos sutrupinimui panaudoti šaltį. Sekančiame etape iš gumos pašalinamos metalo priemaišos t.y. padangos šarvas. Tik išvalyta žaliava tada gali būti plaunama su vandeniu ir kitais chemikalais ir specialiais priedais. Švari išvalyta guma tampa žaliava kuri keliauja į gamyklas naujiems produktams gaminti. Nenustebkite, tai ir avalynės fabrikai, žaidimo aikštelių dangų ir guminių daiktų, statybinių medžiagų gamyklos. Smulkinta guma naudojama įvairiose srityse, tai gali būti kaip kelio dangos užpildas, ant vibracinė medžiaga keliuose ir geležinkeliuose. Nemaža dalis perdirbtos gumos naudojamas kilimų pagrindui gaminti, pramoninės dangos gyvūliams, automobilių kelio dangos atramoms ir pan.
Kai kuriose šalyse šios perdirbtos medžiagos naudojamos kurui gamyklose. Didžiausią naudą senos perdirbtos padangos teikia kai yra naudojamos naujų kelių tiesimui ar remontui. Gumos ištirpdymo technologijos yra paprastos todėl tinka ir neišsivysčiusioms šalims. Dar vienas sritis kurioje padangos yra laukiamos tai cemento gamybai, galbūt iki šiol nežinojote, kad tai yra viena svarbiausių cemento sudėtinių dalių. Be jos cementas nebūtų toks pigus nes kitos alternatyvios medžiagos yra brangesnės.
Parašykite komentarą