Reklama internete yra stipriai paplitęs reklamavimosi būdas. Beveik kiekviename tinklalapyje galite rasti vieną ar kitą reklamą. Kokia tokios reklamos prasmė? Parduodantis reklamą žmogus gauna piniginį pelną, o perkantysis reklamuoja kažkokį tai produktą/prekę. Nuo vaizdinių reklamų iki paieškos sistemų optimizavimo, reklamos socialiniuose tinkluose, reklamos elektroniniu paštu ar net vadinamojo Spammo – visa tai vadinama reklama internete.
Internetinių reklamų kainų skirstymas
Žvelgiant į internetinio reklamavimosi industrija, pasaulyje yra šimtai būdų pagal kuriuos skaičiuojama reklamos kainas. Vis dėlto, pagrinde, reklama pagal kainą skirstoma į 3 rūšis.
Mokestis už paspaudimą
Šiame reklamos kainos skaičiavimo modelyje, reklamos užsakovas moka už žmonių skaičių, paspaudusių ant reklamos t.y. užsakovas moka už tikslų žmonių skaičių, kurie pateko į reklamuojamą tinklalapį reklamos dėka. Šis reklamos kainos skaičiavimo būdas yra laikomas tiksliausiu.
Mokestis už veiksmą
Šiuo būdu užsakovas reklamos tiekėjui moka tik tuo atveju, jei žmogus reklamos dėka įvykdo tam tikrą veiksmą (Pvz.:užsisako tam tikrą prekę, įvykdo kažkokią tai apklausą ir tt..).
Mokestis už peržiūras
Šiuo būdu užsakovas reklamos pardavėjui moka už reklamos peržiūrų skaičių, t.y. kiekvienas kartas, kai žmogus mato reklamą savo naršyklės lange yra skaičiuojamas, tačiau toli gražu ne kiekvienas žmogus ta reklama susidomi, todėl šis mokėjimo būdas nėra toks tikslus, nors tiesą sakant jis yra vienas iš populiariausių.
Internetinės reklamos tipai
Apie internetinės reklamos tipus pradėjome šnekėti jau straipsnio pradžioje, tačiau tiesa yra tokia, kad internetinės reklamos tipų yra gerokai daugiau nei išvardinome.
- Vaizdinė reklama (Logotipai, paveiksliukai)
- Adsense (Šį reklamos tipą siūlo Google, reklama rodoma tik su jūsų tinklalapiu susijusiose svetainėse)
- Reklama el. paštu (Spammas)
- Reklama socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir tt..)
- Youtube reklama (Vaizdinė medžiaga)
- Reklama būnant rėmėju (Parėmus kitą projektą/tinklalapį jums suteikiama vieta prie rėmėjų skilties, taip suteikiant jums reklamą)
- Reklama turtingi video (Filmai, filmukai bei įvairūs video klipai, praturtinti reklamos priedais)
- Iššokantys langai (Iššokanti reklama)
- Reklama prieš video (Priverstinė reklama, norint žiūrėti filmą ar video)
- Reklama bloguose (Reklama įvairiuose bloguose, dienoraščiuose)
Trumpai apie Spammą
Turbūt kiekvienas mąstote, kad spammas yra beprasmis ir nesibaigiantis kažko rašymas/reklamavimas. Vis dėlto, žvelgiant į praeitį, šis žodis kilęs visai ko kito. Vienoje Mončio Pythono užkandinėje Amerikoje viskas, kas buvo valgiaraštyje buvo vadinama spammu. Vis dėlto, šiais laikais spammo reikšmė visai kitokia. – spammu vadiname visa tai, kas „užgriozdina“ mūsų pašto dėžutes su įvairiomis reklamomis.
Dar tuomet, kai marketingas el. paštu buvo visiškai naujas dalykas, spammas jau buvo gyvas. Net ir šiais laikais, nepaisant griežtų įstatymų pasaulyje atsiranda vis didesnių gudročių, sugebančių savo reklamą išsiuntinėti į tūkstančius, galbūt net ir milijonus pašto dėžučių visame pasaulyje.
Pamažu spammas naikina tikrąją reklamos reikšmę. Telieka tikėtis, kad šis nekorektiškas reklamavimosi būdas pamažu išnyks iš mūsų elektroninio pašto dėžučių.
Kuo naudinga reklama?
Žvelgiant iš žmonių pusės, reklama internete tiesiog trukdo jiems skaityti įvairius įdomius straipsnius, ar išblaško dėmesį ką nors darant. Vis dėlto, šiais laikais reklama yra vienas svarbiausių dalykų pasaulyje. Be reklamos nebūtų daugybės produktų, be kurių mes, žmonės negalėtume gyventi. Reklama sukelia konkurencija, tuo pačiu darydama paslaugą visiems su reklama susijusiems. Kokia išvada? Nepamirškite reklamos, nes kada nors gyvenime, vienaip ar kitaip jums jos prireiks.
Parašykite komentarą