Verslo procesų valdymas, tai sistemingas vadybos metodas, kuris siekia suderinti organizacijos veiklą su kliento poreikiais bei įgyvendinti tam tikrą, individualią įmonės strategiją. Verslo procesų valdymas suprantamas, kaip vertės kūrimas, siekiant efektyvumo, našumo kasdienėje veikloje. Privalu formuoti sisteminį požiūrį į verslo procesus, susiejant juos su užsibrėžtais rezultatais ir rodiklių matavimais bei valdymo sistema įmonėje. Kitaip tariant, verslo procesų valdymas siekia procesus tobulinti nuolatos.
Organizacijų valdyme vienas iš sėkmės kriterijų yra pasirinktų veiklos procesų valdymo modelių, metodikų, IT įrankių, standartų suderinamumas, darbuotojų įsitraukimas į procesus ir nuolatinio tobulėjimo kultūros kūrimas. Rezultatus įmonėms dažniausiai suteikia kompleksinės pastangos ir verslo procesų pokyčių diegimo programa, kuri apima procesų efektyvinimą, veiklos valdymo sistemos diegimą, kompetencijų kėlimą ir darbo organizavimą, darbuotojų kultūros formavimą.
Procesų efektyvinimu siekiama: nustatyti kas kuria pridėtinę vertę, sukurti nuoseklų procesą, su kuo mažiau nestandartinių ir sunkiai įtakojamų veiksnių, standartizuoti darbą siekiant atlikti jį teisingai iš pirmo karto. Veiklos valdymo sistemos diegimu nustatomi tikslai struktūriniams vienetams, padaliniams. Kompetencijų kėlimas ir darbo organizavimas padeda identifikuoti reikiamas kompetencijas ir užtikrinti jų ugdymą siekiant užtikrinti pokyčių tvarumą, darbo organizavimą taip, kad jo našumas atitiktų poreikius, reguliariai sekti pagrindinių veiklos rodiklių vykdymą. Kultūros formavimas padeda priimti faktais paremtus sprendimus užtikrinant, kad dirbame teisinga linkme, kritiškai įvertinti pačių atliekamą darbą ir teikti grįžtamąjį ryšį.
Konkurencinė kova, kuo toliau, tuo labiau aršėja, o nuolat kintant ir tobulėjant išmaniosioms technologijoms išsilaikyti rinkoje taps tikru iššūkiu. Laimės tos organizacijos, kurios turės efektyviai veikiančias procesų valdymo sistemas. Dažnas atvejis, kai įmonių vadovai mano, kad valdydami verslą jie valdo procesus, tačiau pradedant gilintis į valdymo principus, paaiškėja, kad deja yra valdomi patys žmonės, o ne procesai.
Parašykite komentarą